keskiviikko 14. helmikuuta 2018

Elämän tapamuutos

Elämäntapa muutokseni 

Olen pyrkinyt tässä jo monta vuotta kohti parempaa ja terveellisempää oloa.. 
Shamppoon vaihdoin neljä vuotta sitten palashamppooseen ja hiukset ovat siitä lähtien olleet paremmat kuin koskaan.. Muutenki olen pyrkinyt kohti omaan hyvin vointia..
Kahvi jäi vuosi sitten suunnilleen pois koska alkoi vain maistumaan pahalle, ja onneksi on ihania teelaatuja..
Mut yksi ollut todellinen ongelma nimittäin painonhallinta.. Lopetin 13v sit tupakan polton ja kiloja sen jälkeen alkanut tulemaan.. aluksi olin näillä light tuotteita ja rasvattomia, mut silti oli koko ajan makean himoja yms. silloin kyllä olin hoikemmassa kunnossa runsaan liikunnan johdosta..
Sit alkoi kilot kertymään raskaus aikana laihduin yli kymmenen kiloa.. oksensin melkein koko raskausajan enkä kyennyt syömään kuin hiiren annoksia.. Sitten ne kilot tuli salakavalasti takaisin, kunnes löysin karppauksen ja se toimi minulle todella hyvin.. oli energiaa yms.  mutta sairastuin, ja tuli et mitä uskaltaa ja mitä ei... tässä useampi vuosi nyt mennyt et vähän kysymysmerkkinä et mitä ruokavaliota alan noudattaan ja se sit aiheuttanut et kiloja tuli hurjat määrät... 
tässä viime syksynä aloin kulkemaan joogassa, kehonhuollossa sekä bellybicissä ja ne lajit on just sellaisia et tekee kropalle hyvää.. ja varsinki joogassa tuli et voi hitto soikoon kun en pääse niihin asannoihin mihin ennen kun läskit eessä, haluan muuttua...
no vieläki meni et yritin painonvartijoiden pisteillä, no sainki sillä tiputettua painoa alkoi tökkiä kuinka paljon meni pisteitä ruokaöljystä yms.. eli vähärasvainen ei sovi,ja lisäksi oli aivosumua ja eikä niin energistä oloa
 yritin karppausta ei onnistunut enää.. sit yritin laskea kaloreita yhden päivän jaksoin.. kun ei jaksa näpytellä kännykällä joka ruoka ainetta yms.. sitten luin kirjan Terve maksa ja se vahvisti et oon ruokavalion kans oikealla jäljillä ja lopetan etsimisen ja luotan siihen et kuuntelemalla itseä löytyy se omaruokavalio millä tulee hyvä olo...
Nyt oon kohta viikon noudattanut tätä ja olen kertakaikkiaan innoissaan koska tämä tuntuu ihan oikeasti omalta ja tulee hyvä olo.. etsiminen olo, ihan kuin kotiin ois tullut..
viikonloppuna ostin irtokarkkeja ja en oikein tykännyt enää tuli niin huono olo, pakko kait myöntää ne ei oo enää mua varten :) on olemassa paljon parempiakin herkkuja, kuten olen hurahtanut vihermehuihin.. smoothieisiin, tuorepuuroihin yms.. ja netti pullollaan toinen toistaan parempia reseptejä joita ihana kokeilla.. tää on ihanaa <3  sekin auttanut kun katsellut blogeista ja instagramista ihania kuvia smoothie maljoista yms.. tulee mieleen et tää on sitä mitä mä haluan ja kun ne on oikeesti hyvän makusiakin..
Nyt kohti omaa hyvää oloa.. ja tuntuu etten laihduta enää vaan herkuttelen... 
Näin ystävänpäivänä saan olla kiitollinen et kohdalleni on osunut ihania ihmisiä ( onkohan enkelit olleet asialla) eli Kiitos Anne, Ulla ja Pirjo ja kaikki muut jotka auttaneet ... Matka on alussa mut ihana kyllä vielä saan itseni takasin en oo tässä kropassa tuntenut olevani kotona.. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti